9 Şubat 2012 Perşembe

7 Ocak 2008 Pazartesi

karışık meyveli turta


1paket margarin
1yumurta
1su bardağı şeker
1paket kabartma tozu
1çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un

kreması için
1kğ süt
4 yemek kaşığı un
1su bardağı şeker
125 gr margarin


üzerini süslemek için karışık meyveler(ben erik vişne ve armut kullandım)

önce hamur malzememizin tamamını karıştırıp turtamızı tepsimize eşit bir şekilde yayıp 180 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz piştikten sonra kremamızı da hazırlayıp üzerine döküyoruz soğuduktan sonra üzerine meyvelerimizi gelişigüzel serpiştiriyoruz buzdolabında1-2 saat dinlendirip servis yapıyoruz Afiyet olsun

peynirli katmer poğaça


daha önce bu tarifi tahinli olarak vermiştim bu kez peynir kullandım merak edenler tarifi burdan alabilirler herkese kolay gelsin afiyet olsun

tahinli kurabiye


1paket margarin
1su bardağı pudra şekeri
1yumurta
1paket kabartma tozu
1fincan tahin
aldığı kadar un

üzeri için yeteri kadar susam

tahin dışında malzemenin tamamını karıştırp yoğuruyoruz en son tahinimizi ilave edip bir miktar daha un ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak yapıp susama bulyoruz tepsimize sıralayıp 180 derecede pişiriyoruz Afiyet olsun

kayısılı ve üzümlü kek


3yumurta
1,5su bardağı şeker
1su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı süt
1paket kabartma tozu
yarım çay bardağı kuş üzümü
yarım çay bardağı kuru kayısı
aldığı kadar un


yumurtayı ve şekeri iyice çırptıktan sonra üzüm ve kayısı hariç diğer malzemeleri ekleyip kekimizi hazırlıyoruz en son kuş üzümünü ve kayısımızı da doğrayıp(kayısılarımızı ılık suda 10dak kadar bekletip yumuşamasını sağlıyoruz) ekleyip karıştırıyoruz kek kalıbımıza döküp 170 derecede pişiriyoruz Afiyet olsun

dondurma külahı


yapmayı düşünüyordum bu külahlardan yapmayı kısmet bugüneymiş pek de malzemem yoktu evde ama kafaya taktım bir kere yapacağım diye ve de yaptım çok güzel oldular mutlak adeneyin yapımıda çok basit şöyle

6-7 adet milföy hamuru
1paket krem şanti
ve de damla çikolata


milföy hamurlarını parmak kalınlığında dilimliyoruz hamur dilimlerini varsa metal külah kalıplara hafif üst üste gelecek şekilde sarıyoruz yoksa( benim yaptığım gibi A 4 kağıdını dörde kesip külah yaptım bu külahları hafif yağlayıp milföyleri öyle sardım) 170 derecede üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz fırından aldıktan sonra kalıplarımızdan dikkatli bir şekilde çıkarıyoruz krem şantimizi hazırlayıp krema torbasına dolduruyoruz milföy külahlarının içine sıkıyoruz damla çikolatayla da süsleyip afiyetle yiyoruz yapanlara kolay gelsin afiyetler olsun

Hiç yorum yok: